Czcionka:
A A+ A++
Kontrast:
A A A A
Wróć do wpisów
22 marca 2021

MedApp podsumowuje rok 2020. Rekordowe wyniki finansowe oraz intensywna komercjalizacja portfolio.

MedApp, notowana na NewConnect Spółka technologiczna, której innowacyjne rozwiązania diagnostyki obrazowej oraz medycyny cyfrowej rewolucjonizują sposób leczenia z sukcesem zamyka miniony rok. W 2020 roku Spółka osiągnęła rekordowe wyniki finansowe, notując wzrost przychodów o 87 procent oraz wzrost zysku netto o 185 procent w stosunku do poprzedniego roku.

Doskonałe wyniki finansowe uzyskane w 2020 roku, są efektem zarówno intensywnej komercjalizacji oferowanych rozwiązań, jak i dynamicznie postępującej cyfryzacji usług medycznych. Przychody ze sprzedaży w 2020 roku wyniosły 6 025 tys. zł, zysk netto 1 915 tys. zł, natomiast EBITDA wyniosła 2 934 tys. zł. Osiągnięty sukces to rezultat rozpoczęcia komercyjnej sprzedaży takich produktów jak: CarnaLife Holo, CarnaLife System oraz HoloComm.

Rok 2020 to najlepszy okres w dotychczasowej historii spółki. Osiągnęliśmy nie tylko rekordowe wyniki w historii, ale także na stałe przekroczyliśmy próg rentowności. Nawiązane w tym czasie długoterminowe relacje z klientami powinny także istotnie wpływać na wyniki również w przyszłych okresach. Wybuch pandemii Covid-19 gwałtownie zmienił sposób świadczenia usług medycznych na całym świecie. Doszło do znaczącego wzrostu popytu na usługi medycyny cyfrowej oraz rozwiązania oparte na systemach sztucznej inteligencji czy mieszanej rzeczywistości, które z powodzeniem stosujemy w naszych rozwiązaniach – komentuje Krzysztof Mędrala, Prezes Zarządu MedApp.

Kryzys związany z pandemią Covid-19 powodując przyspieszenie transformacji cyfrowej całego sektora medycznego, wpłynął także na rozwój nowych usług, dzięki czemu swój debiut miała Cyfrowa Przychodnia – aplikacja będąca rozszerzeniem CarnaLife System, umożliwiająca placówkom medycznym prowadzenie zdalnej opieki w zakresie konsultacji, diagnostyki i monitoringu zdrowia pacjenta.

W 2020 roku Spółka w istotny sposób zwiększyła poziom sprzedaży w kraju. Sukcesem MedApp w raportowanym okresie było podpisanie istotnych umów wdrożeniowych i pilotażowych z takimi podmiotami, jak wielospecjalistyczny szpital kliniczny przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym, Grupą NEO Hospital – właścicielem nowoczesnego „Szpitala na Klinach” czy spółkami: Semicon, WLOG Solutions oraz Pozitive.dev.

Ważnym krokiem na drodze do ekspansji zagranicznej, było zawarcie umowy z Paraxel International na wsparcie procesu certyfikacji FDA dla CarnaLife Holo. Działania rozpoczęte w ubiegłym roku wpłynęły również na podpisanie pierwszej dystrybucyjnej umowy zagranicznej z firmą Insight Direct (UK) Ltd. To podmiot wchodzący w skład grupy Insight Enterprises, Inc. – światowego lidera oferującego nowoczesne rozwiązania technologiczne dla sektora medycznego. Insight Direct Ltd będąc dystrybutorem technologii obrazowania holograficznego 3D CarnaLife Holo oraz HoloComm, ma zapewnić MedApp szersze dotarcie do brytyjskich podmiotów publicznych m.in. uniwersytetów medycznych oraz ośrodków farmaceutycznych.

W 2021 roku jako element wejścia na nowe rynki, planowane jest także uruchomienie spółki dedykowanej do rozwoju działalności w regionie krajów niemieckojęzycznych DACH – tj. w Niemczech, Austrii i Szwajcarii.

MedApp sukcesywnie rozszerza współpracę z międzynarodowymi liderami w obszarach nowych technologii i medycyny takimi jak Microsoft, GE Healthcare czy Johnson & Johnson. Dbając o bezpieczeństwo przechowywania wrażliwych danych medycznych, Spółka zapewnia użytkownikom w pełni bezpieczne gromadzenie, analizowanie i wizualizację dużej ilości danych m. in. dzięki wykorzystaniu rozwiązań chmury Microsoft Azure. Firma może pochwalić się także nadanym przez Microsoft tytułem Mixed Reality Distributor – Managed Partner (DMP), dzięki któremu stała się oficjalnym dystrybutorem urządzenia do wizualizacji holograficznej – HoloLens 2 wraz z oprogramowaniem Spółki. Kolejnym wyróżnieniem było uzyskanie statusu Silver Partner Microsoft w programie Mixed Reality Partner Program (MRPP).

Uczestnictwo w kolejnym programie partnerskim firmy Microsoft jest dla nas dużym wyróżnieniem. To dowód na to, że MedApp świadczy usługi najwyższej jakości. Poszerzanie współpracy ma dla nas istotne znaczenie z perspektywy rozwinięcia kanałów sprzedaży, a takie programy jak MRPP, pozwalają nam na intensyfikację działań marketingowo-sprzedażowych. Cieszymy się, że Microsoft otwiera przed nami kolejne możliwości. W 2021 roku równolegle podejmujemy rozmowy z dystrybutorami i kolejnymi partnerami, którzy wykorzystują nasze aplikacje w coraz szybciej digitalizującym się otoczeniu usług medycznych – mówi Krzysztof Mędrala.

Ambitne plany działań Spółki na rok 2021, koncentrują się nie tylko na dalszej dynamicznej komercjalizacji dotychczasowych rozwiązań, ale także na przeniesieniu notowań na rynek regulowany GPW. Proces ten jest aktualnie jednym z priorytetów dla wszystkich działań operacyjnych.

Wierzymy w sukces oferty, a pozyskane przy okazji przeniesienia akcji spółki na rynek regulowany środki z nowej emisji akcji planujemy przeznaczyć na przyspieszenie naszego rozwoju i dalsze zwiększanie wartości dla naszych akcjonariuszy – dodaje Prezes Krzysztof Mędrala.

 


Pliki do pobrania:

Pobierz plik .pdf

Pobierz

Zobacz podobne wpisy: